Jom Lepak Di Kuala Lumpur



     Salam kengkawan semua..apa khabar??harap2 semuanya sihat2 selalu dan tabah mengharungi ranjau hidup yg begitu extreme skrg ni. apa kata,  jom kita rilex2 kejap kepala yg agak serabut tu. moh la kita longgarkan sikit apa  yg mengetatkan tu. 

     Caranya senang je, just kluar lepak2 di tempat yg boleh menenangkan jiwa dan perasaan tu.. kejap pun jadi la..kan bahagia kalau selalu je dpt buat camni kan?? Untunglah kalau org tu sepanjang masa dia free je..

     Kali ni jom kita rasai keistimewaan Kuala Lumpur. Mesti ada antra korang yg masih blom abis round K.L kn?? Aku pun senasib la dgn group tu. Maklumlah bukan org sini. Sebenarnya belambak2 tempat yg best2 boleh dilawati kat sini.

    Firstly, jom kita pi MENARA BERKEMBAR PETRONAS (KLCC). Menara ni merupakan menara berkembar yg tertinggi di dunia. Memang hebat kan? Ia dilengkapi dgn pelbagai kemudahan canggih dan menjadi mercu tanda dan simbol pembangunan negara. 

Akuaria, KLCC.

     Tempat yg mesti singgah di sini iaitu Aquaria KLCC. Di sini kita boleh lihat sebanyak 5000 spesies haiwan akuatik yg ditempatkan dalam akuarium gergasi. memang puas hati masuk sini. tak payah susah2 pergi berenang sampai ke dasar laut kan..hehhe

     Seterusnya jom kita lepak2 & makan2 plk. Kali ni kita makan di Kampung Baru plk. Kampung Baru merupakan 'syurga makanan' bagi warga K.L. kedai makan yg paling sinonim di situ iaitu Nasi Lemak Antarabangsa. 

     Yang menariknya, kampung baru masih lagi mengekalkan nilai sejarah melalui rumah2 melayu tradisi yg masih terdapat di sekitar kawasan Kg Baru. ini sedikit sebanyak dapat memperkenalkan kepada generasi kini. 

antara rumah tradisi yg masih terdapat di Kampung Baru

       Lepas  perut dah kenyang, jom kita rilex2 di TAMAN BOTANI PERDANA pulak. Buat regangan sikit2 di taman tu. taman ni dipenuhi dgn pelbagai spesies bunga-bungaan, orkid dan rama2. pokok2 yg b'usia ratusan tahun dulu pun ada di sini. dah macam muzium tumbuh-tumbuhan pun ada jgk. huhh


       seriusly, sapa2 yg pegi taman ni akan rasa tenang je coz landskapnya amat memukau hati dan mata yg memandangnya...








Comments

Popular Posts